مد و به روز بودن و هماهنگ بودن با رنگ سال، مدت زیادی است که روی دکوراسیون خانه های ما تاثیر گذار بوده است و دقیقا به همین دلیل است که می بینیم از زمان های قدیم و در بازه های زمانی مختلف معماری ها و طراحی داخلی های مختلفی به قول معروف در بورس بوده اند!
ولی ما کاری به گذشته و آینده نداریم و می خواهیم ببینیم که ایده ها و طرح های ناب برای کاشی و سرامیک که در سال 2019 استفاده می شوند چه مواردی هستند.
در ادامه این مطلب از کاشیران 6 ایده جذاب و متفاوت که بیشترین مطابقت را با مد روز داشته باشند را در اختیار شما قرار می دهیم. البته قبل از همه چیز به یاد داشته باشید که اولین و مهمترین موضوع در زمان انتخاب و خرید کاشی و سرامیک این است که طرح و رنگ کاشی و سرامیکها به دل شما بنشیند و بتوانید با زیبایی آنها ارتباط برقرار کنید.
کاشی دیوار طرح چوب
انواع کاشی و سرامیک های 2019 به همراه ایده های جذاب
از طرح های نامنظم و ناقص استفاده کنید.
همیشه به همان اندازه که در منظم بودن و کامل بودن زیبایی هست، ناقص بودن هم می تواند زیبا باشد و در صورتی که از این نقص ها به درستی و هوشمندانه استفاده کنید. یکی از طرح هایی که در سال جدید بسیار دیده می شود و طرفداران زیادی هم پیدا کرده، این است که شما به جای استفاده از سرامیک ها و کاشی هایی که طرح های منظم و اصولی و بدون نقص دارند، از کاشی و سرامیک هایی استفاده کنید که دارای کمی نا هماهنگی هستند و شاید تا امروز استفاده از آنها کمی نامتعارف بوده است. می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که این طرح ها هیچ وقت برای شما خسته کننده نخواهد شد و این زیبایی تا مدت بسیار زیادی می تواند مهمان خانه شما باشد.
تصویر زیر یک نمونه از طرح هایی که برای شما توضیح دادیم را برای شما نشان می دهد.
طرح جدید کاشی و سرامیک
از طرح ها و کاشی و سرامیک های سه بعدی استفاده کنید.
با پیشرفت صنعت کاشی تبریز و سرامیک، طرح ها و نقش و نگار های موجود روی کاشی ها تغییرات زیاد و پیشرفت ها چشمگیری داشته است و یکی از مهم ترین این تغییرات استفاده از طرح های سه بعدی در کاشی کاری و سرامیک ها بوده است. استفاده از این طرح ها باعث می شود که یک قسمت از خانه شما به صورت کاملا متفاوتی به چشم بیاید و حس و حال جالبی را به شما القاء کند.
شما می توانید از کاشی های سه بعدی مانند تصویر زیر برای دادن جلوه ای ویژه و جذاب به بخشی از پذایرایی خود استفاده کنید.
البته در خصوص این طرح شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از این طرح ها می تواند بعد از مدتی خسته کننده شود و به نظر متخصصان ما در کاشیران، بهترین روش استفاده از این طرح ها این است که یک قسمت خاص از خانه خود را به دست این طرح های سه بعدی بسپارید و همه را خیره کنید.
طرح سه بعدی کاشی تبریز و سرامیک
از طراحی مینیمال استفاده کنید.
در این نمونه طراحی شما سعی می کنید که همه چیز را در کمال سادگی، زیبا جلوه دهید. این نمونه طراحی یکی از بهترین و پرطرفدارترین طراحی ها در دنیای طراحی داخلی ساختمان هاست. در ضمن یکی از مزایای استفاده از این طراحی این است که شما می توانید همزمان طرح هایی که ممکن است با هم ناهماهنگ به نظر بیایند را با هم ترکیب کنید تا به طرح ها خلاقانه جدید برسید. به عنوان مثال تصویر زیر می تواند نمونه خوبی از این طراحی را به شما نمایش دهد.
طراحی کاشی تبریز مینیمال و ساده
کمی بی نظمی وارد یک طراحی منظم کنید.
به عنوان مثال در طرح زیر شما یک نمونه چینش سرامیک کف را مشاهده می کنید که طرح های شبیه به نقش و نگار های چوب را به صورت زیگزاگ کنار هم قرار داده است، ولی داستان اینجا تمام نمی شود؛ شما می توانید به جای استفاده از سرامیک های طرح چوب معمولی، از این سرامیک های دارای تم قدیمی استفاده کنید، به این ترتیب شما یک طرح منظم و اصولی را با کمی بی نظمی متفاوت تر کرده اید و یک کفپوش زیبا و دلنشین برای کف آشپزخانه خود طراحی کرده اید.
بیمه دانا
بیمه دانا در بیست و دوم خرداد ماه سال 1353 با مشارکت بیمه Commercial Union انگلیس بصورت شرکت سهامی عام با سرمایه بخش خصوصی تأسیس شد. این شرکت پس از 5 سال فعالیت در قالب بخش خصوصی در تیرماه 1358 براساس مصوبه شورای انقلاب و دولت موقت به همراه 12 شرکت بیمه خصوصی ملی اعلام شد .
در آذرماه سال 1367 به موجب « قانون نحوه اداره امور شرکتهای بیمه » شرکتهای بیمه ملی شده ( آریا، امید، پارس، توانا، تهران، حافظ، ساختمان و کار، شرق، ملی) در شرکت سهامی بیمه دانا ادغام و به موجب همین قانون مقرر شد این شرکت ضمن بررسی حسابها و تسویه دیون دولت و سهامداران شرکتهای ادغامی، به عنوان یک شرکت بیمه تخصصی در رشته بیمههای اشخاص شروع به فعالیت نماید .
به دلیل محدودیت حوزه فعالیت و نبود امکان رقابت با سایر شرکتهای بیمه در سال 1375 با تصویب ماده واحدهای توسط مجلس شورای اسلامی به بیمه دانا اجازه داده شد همچون سایر شرکتهای بیمهای فعالیت نماید. فعالیتهای عمومی بیمه دانا عملاً از ابتدای سال 1376 آغاز و گسترش یافت .
شرکت بیمه دانا طی سالهای گذشته با وجود فضای رقابتی حاکم در بازار بیمه کشور توانسته است با تلاش و همت همه جانبه مدیران، کارکنان و نمایندگان خود ضمن حفظ بیمهگذاران قدیمی و جذب بیمهگذاران جدید و افزایش حق بیمه نسبت به سالهای گذشته، موقعیت خود را از لحاظ سهم در بازار بیمه به سومین شرکت بزرگ بیمهای کشور ارتقاء دهد. این شرکت از دیرباز در زمینه استانداردسازی عملیات خود با اخذ گواهینامههای مدیریت ریسک، مشتریمداری و کیفیت خدمات در صدد متمایز نمودن خدمات خویش میباشد .
امروزه بیمه دانا از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بیمهگر حرفهای و با اخلاق شناخته شده که تمایل روزافزون بیمهگذاران به این شرکت، نشانگر توانایی این شرکت در اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، صنعتکاران و در نهایت سهامداران میباشد.
در حال حاضر بیمه دانا با وجود 61 شعبه،1987 نمایندگی، 35 شرکت نمایندگی،115 نمایندگی فروش ویژه بیمه عمر، 670 کارگزاری و سه دفتر فرعی با در دست داشتن حدود 7/7 درصد بازار بیمه کشور خود را به عنوان سومین شرکت بزرگ بازار بیمه کشور به همگان معرفی کرده است.
بیمه مسئولیت
بیمه مسئولیت ، بخشی از سیستم بیمههای عمومی است. که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر و تأمین امنیت حرفهای مشاغل و فعالیتها، تاثیر گذار میباشد. در این مقاله به معرفی انواع بیمه مسئولیت میپردازیم.
لزوم خرید بیمه مسئولیت
هر فرد به فراخور نقش اجتماعی خود و فعالیتهایی که انجام میدهد ممکن است به سایر افراد صدمه جانی یا مالی وارد کند؛ همانطور که میدانید فرد در برابر این آسیب وارد شده «مسئول» است؛ و باید خسارت وارد شده را جبران نماید. گاهی ممکن است زیانهای وارد شده با افراد ثالث بسیار سنگین و پر هزینه و حتی گاهی جبران ناپذیر باشد. ما میتوانیم با خرید بیمه مسئولیت جبران این خسارتها را به شرکت بیمه منتقل کنیم.
به صورت کلی با اینکه بیمه مسئولیت، جبران کننده خطرات و زیانهای رخ داده برای اشخاص ثالث است، اما بیمهگذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمهگر (شرکت بیمه) در زمان فعالیت خود، آرامش و اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت.
با توجه به اینکه نقش و مسئولیت ما در جامعه بسیار متنوع است؛ میتوان بیمه مسئولیت کارفرما را به شاخههای بسیار متنوعی تقسیم کرد، اما با توجه به میزان استقبال و استفاده مردم از تعداد نسبتا محدودی از بیمههای مسئولیت و عدم آشنایی با شاخههای دیگر آن، شرکتهای بیمه هم بطور معمول تعداد کمی از این پوششها را به مردم میفروشند.
بیمه تمام خطر پیمانکاران (C.A.R)
بیمه تمام خطر پیمانکاران بیمهای است برای پروژههای در حال احداث عمرانی و ساختمانی و خسارتهای فیزیکی، غیر قابل پیشبینی و ناشی از حوادث در حین اجرای پروژههای عمرانی و زیر بنایی و عملیات ساختمانی انواع سازه از قبیل ساختمانهای مسکونی، اداری، برجها، کارخانجات، سیلوها، راهها، راه آهن، فرودگاه، سدها، پروژههای آبیاری و زهکشی، تونلها، پلها، لوله کشی فاضلاب، مخازن آب، موج شکنها و مانند آن را تحت پوشش قرار میدهد. به عبارت دیگر این بیمه کلیه خسارات و زیانهای وارد شده به اموال بیمهشده را به هر علت به جز مواردی که مشخصاً در بیمهنامه مستثنی شده، جبران مینماید.
بیمه مسئولیت آتش سوزی
بیمههای آتش سوزی خسارتهای وارد شده به اشخاص ثالث که در اثر گسترش دامنه آتش سوزی و انفجار در مجاورت محل وقوع حادثه است، و سبب ورود خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث میگردد را تحت پوشش قرار نمیدهد؛ اما بیمه مسئولیت مدنی ناشی از آتش سوزی، کلیه زیانهای ناشی از خطراتی همچون آتش سوزی، انفجار، ترکیدگی لولههای آب و ضایعات آب وارد به اشخاص ثالث را جبران خواهد نمود.
بیمه مسئولیت جامع شهرداری
این بیمهنامه برای جبران تمام خسارتهای مالی و صدمات جانی ناشی از خطرات احتمالی عملیات عمرانی، زیر بنایی و … که تحت نظارت شهرداری انجام میشود، صادر میشود.
بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی
این بیمهنامه برای جبران تمام خسارتهای مالی و صدمات جانی ناشی از خطرات احتمالی نصب و نگهداری تابلوهای تبلیغاتی در قبال اشخاص ثالث صادر میشود.
بیمه مسئولیت مجموعههای ورزشی
در صورتی که افراد در زمان حضور و استفاده از اماکن ورزشی همچون استخرها، سالنهای ورزشی و بدنسازی و انجام تمرینات و مسابقات، دچار حادثه منجر به نقص عضو، صدمات جسمانی و یا فوت شوند و مدیریت مجموعه، طبق قوانین، مسئول جبران خسارت وارد شده شناخته شود، خسارت جبران میگردد. در این حالت مناسبترین راه برای جبران غرامت حوادث پیشبینی نشده، تهیه بیمهنامه مسئولیت مدنی مجموعههای ورزشی است.
بیمه شخص ثالث
در میان انواع طرحهای بیمهای که از جانب شرکتهای مختلف ارائه میشوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطبترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. بهصورتیکه اگر وسیله نقلیهای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبرانناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.
اما بهراستی بیمه شخص ثالث دانا چه مواردی را پوشش میدهد و علت نامگذاری این بیمه چیست. در پوشش بیمه شخص ثالث دانا، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمهگزار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمهگر و شخص ثالث فرد زیاندیده غیر از راننده مقصر در حادثه هستند.
برای مثال در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارد شده به اموال تمامی افراد زیاندیده، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار میگیرد. راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث راننده که به تازگی جزئی از بیمه شخص ثالث شده است قرار میگیرد. با این تفاوت که بیمه حوادث راننده تنها خسارت های جانی را پوشش میدهد و در برابر خسارات مالی مسئولیتی ندارد.
بیمه شخص ثالث را تمامی شرکتهای بیمه ارائه میدهند و شرایط مالی آنها کمابیش یکسان است. تفاوت در کیفیت ارائه خدمات مربوط به این بیمه است که میتواند تأثیر بسزایی در میزان رضایت بیمهگزار داشته باشد. در ادامه به بررسی بهترین بیمه شخص ثالث دانا نیز خواهیم پرداخت.